1

 


  

Συμμετέχετε σε ένα από εκείνα τα βαρετά τηλεπαιχνίδια, όπου στο τέλος οδηγείστε μπροστά σε τρεις κλειστές πόρτες:

 

1  2  3

 

Ο παρουσιαστής σάς πληροφορεί ότι μία από τις πόρτες αυτές κρύβει πίσω της το μεγάλο δώρο της εκπομπής, ένα αυτοκίνητο, ενώ οι δύο άλλες δεν προσφέρουν κάποιο δώρο. Καλείστε να επιλέξετε μία πόρτα. Ας πούμε ότι επιλέγετε την πόρτα [1]. Στο σημείο αυτό, οι πιθανότητες να κερδίσετε το αυτοκίνητο είναι 1 : 3.

 

Ο παρουσιαστής που, σε αντίθεση με εσάς, γνωρίζει ποια πόρτα κρύβει πίσω της το αυτοκίνητο, φροντίζει να σας ανοίξει μία από τις δύο άλλες, είτε την [2] είτε την [3]. Ας πούμε ότι ανοίγει την πόρτα [2].

 

Τώρα, σας ξαναρωτά αν επιμένετε στην αρχική σας επιλογή (δηλαδή την πόρτα [1]) ή προτιμάτε να αλλάξετε και να επιλέξετε την πόρτα [3]. Εσείς, φυσικά, δεν έχετε ιδέα ποια από τις δύο πόρτες κρύβει το αυτοκίνητο, επιθυμείτε όμως διακαώς να το κερδίσετε.

 

Το ερώτημα είναι: σας συμφέρει να μείνετε στην αρχική σας επιλογή (πόρτα [1]), να την αλλάξετε (πόρτα [3]), ή τελικά δεν υπάρχει διαφορά;

 

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, τα δεδομένα του προβλήματος είναι αυτά ακριβώς που εννοούνται, χωρίς πονηριές και ασάφειες στον ορισμό. Η απάντηση είναι εξίσου σαφής. Θα μας απασχολήσει στην επόμενη προγραμματισμένη ενημέρωση του site, ως μέρος μιας ευρύτερης συζήτησης.

 

Σκεφτείτε το. Εμείς, πάντως, λέμε ότι σας συμφέρει να αλλάξετε την αρχική σας επιλογή.

 

 

Στις 8 Αυγούστου 2003, η ακόλουθη είδηση μεταδόθηκε από ελληνικά και ξένα δελτία ειδήσεων :

 

Ένα περίεργο φαινόμενο παρατηρείται τελευταία στη Νέα Υόρκη και άλλες αμερικανικές μεγαλουπόλεις. Πλήθη από άγνωστους, άσχετους μεταξύ τους και διαφορετικούς κάθε φορά ανθρώπους, συγκεντρώνονται ξαφνικά σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως μπροστά από αγάλματα ή μέσα σε εμπορικά κέντρα. Χωρίς να ανταλλάσσουν κουβέντα μεταξύ τους, συγχρονίζονται όλοι μαζί σε συγκεκριμένες χειρονομίες, συνήθως χειροκρότημα ή ανασήκωμα των χεριών, ενώ ξεσπούν σε κοινά επιφωνήματα. Ο λόγος της πράξης τους αυτής δεν είναι εμφανής και οι συγκεντρωμένοι διαλύονται μόνοι τους μέσα σε λίγα λεπτά. Μερικοί απ' αυτούς, που ρωτήθηκαν σχετικά, δήλωσαν ότι ειδοποιήθηκαν από άγνωστο εντολέα μέσω γραπτών μηνυμάτων στο κινητό τους τηλέφωνο σχετικά με τον τόπο, το χρόνο και τη μορφή της συγκέντρωσης, αποφάσισαν δε να συμμετάσχουν σ' αυτή "για πλάκα". Η αστυνομία προσπαθεί να εξακριβώσει την ταυτότητα και τα κίνητρα των διοργανωτών.

 

Χμ. Εμείς έχουμε υπόψη επανειλημμένες νυχτερινές συγκεντρώσεις τελευταία σε περιοχή της Αθήνας, με μικρά πλήθη που επέδειξαν ανάλογες, ίσως ακόμη πιο παράξενες συμπεριφορές.

 

 

Τον λεγόμενο χώρο της έρευνας στην Ελλάδα τον παρακολουθούμε εδώ και τρεις δεκαετίες περίπου. Στο διάστημα αυτό έχουμε γίνει μάρτυρες εμφάνισης καινοφανών αστέρων (Nova), που πέρασαν στο στάδιο των υπερκαινοφανών (Supernova), για να καταλήξουν τελικά λευκοί νάνοι και μαύρες τρύπες. Δεν έλειψαν οι διελεύσεις κομητών, ούτε οι διάττοντες και τα μετέωρα, όμως αναμφίβολα οι δορυφόροι είναι εκείνοι που εξακολουθούν να κυριαρχούν, ενώ, εν μέσω αυξανόμενης ρύπανσης, αστέρες και λοιπά αυτόφωτα σώματα δύσκολα διακρίνονται πια.

 

Η μακρόχρονη αυτή ενασχόληση μάς έχει έχει συνηθίσει να αντιμετωπίζουμε τις διάφορες αστειότητες που συχνά επενδύουν πραγματικά γεγονότα και υπαρκτές καταστάσεις, άλλοτε με εύθυμη διάθεση, άλλοτε με στωικότητα, και άλλοτε με αδιαφορία. Αγανακτήσαμε, όμως, πραγματικά όταν είδαμε το θέμα της Πεντέλης να χρησιμοποιείται από ομάδα ανθρώπων σε διαδικτυακό forum ως κράχτης, προκειμένου ενδιαφερόμενοι αναγνώστες να οδηγηθούν σε άσχετα με αυτό μονοπάτια – στη συγκεκριμένη περίπτωση, την αρχαιολατρία και τον δωδεκαθεϊσμό.

 

Όχι, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με την πίστη του καθενός. Έχουμε πρόβλημα με τον τρόπο που αυτή επιχειρήθηκε να προωθηθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση, μέσα από ανακρίβειες και παραποιήσεις κειμένων. Έχουμε πρόβλημα με το χώρο που επιλέχθηκε, τον όμορφο και ανεξάρτητο από θέματα θρησκείας χώρο της έρευνας του αγνώστου. Έχουμε, τέλος, πρόβλημα με τον τόπο, τη ρημαγμένη και κακοποιημένη Πεντέλη.

 

Εδώ, να σημειώσουμε ότι ενάντια στο φανατισμό και την αποβλάκωση (χαρακτηριστικά αλληλένδετα και αλληλοτροφοδοτούμενα), το μόνο αποτελεσματικό αμυντικό όπλο που γνωρίζουμε είναι το χιούμορ, και το μόνο επιθετικό η ειρωνεία. Μην κάνετε ποτέ το λάθος να προσπαθήσετε να αντιμετωπίσετε τα δύο αυτά φαινόμενα μέσω συζήτησης και λογικών επιχειρημάτων· το μόνο που θα καταφέρετε είναι να τα επιτείνετε. Η αγνόηση, βέβαια, όπου μπορεί να επιδειχθεί, παραμένει η καλύτερη τακτική.

 

Από μια άποψη, ναι, έχουμε μια δόση λόξας, και έχουμε αναλάβει –αυτόκλητα, άτυπα και χωρίς ίχνος δικαιοδοσίας– το ρόλο των υπερασπιστών κάποιων πραγμάτων. Δε θέλουμε να τα βλέπουμε να ξευτιλίζονται και να ασχημαίνουν από τις δράσεις άσχημων ανθρώπων. Η εμμονή μας αυτή έχει προφανώς ιδιοσυγκρασιακές ρίζες, κυρίως όμως πηγάζει από τις τύψεις που νιώθουμε για το ότι εκθέτουμε κάποια όμορφα, γεμάτα ζεστασιά πράγματα, στη δημοσιότητα.

 

Δεν περιμένουμε από τους επισκέπτες να συμφωνούν με όλα όσα γράφουμε. Στο σημείο αυτό, παρακαλούμε ξαναδιαβάσετε προσεκτικά το προηγούμενο μας μήνυμα. Η διαφωνία είναι ανεκτή και σεβαστή, η κακεντρέχεια και η ανοησία, όμως, όχι. Εμείς έχουμε την ευθύνη αυτών που γράφουμε, κι εσείς την ευθύνη αυτών που διαβάζετε. Απέχουμε πολύ από το να χαρακτηριστούμε αλάθητοι, και σίγουρα δε γνωρίζουμε όλα τα θέματα σε όλο τους το βάθος. Να είστε σίγουροι, όμως, ότι όσον αφορά πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις για τα οποία εκφέρουμε ευθεία κρίση, γνωρίζουμε πολύ καλά τι γράφουμε. Ένα από τα θέματα αυτά είναι και η Πεντέλη. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε επισκεφθεί και εξερευνήσει το μέρος πολλές εκατοντάδες φορές, ενώ κάποιοι πληρώσαμε τη συγκεκριμένη ενασχόληση με –μεταξύ άλλων– μια ωραία παραπομπή στο αυτόφωρο (παρεμπιπτόντως, το θέμα της παρουσίας της αστυνομίας στην περιοχή, καθώς και κάποια σχετικά περιστατικά της περιόδου 1993–1995 παρουσιάζουν ενδιαφέρον).

 

Οι κατηγορίες αποσύρθηκαν στο δικαστήριο.

 

Απ' όλες εκείνες τις φορές, όμως, με μεγαλύτερη νοσταλγία θυμόμαστε τότε που κάποιος από την παρέα, έχοντας μόλις πληροφορηθεί περί της σπηλιάς, ξεκίνησε μόνος, βράδυ, μ' ένα κερί στην τσέπη, χωρίς χρήματα, φακό ή μυαλό –φοιτητής τότε– παίρνοντας το λεωφορείο από το Αρχαιολογικό Μουσείο και αποβιβαζόμενος στην πλατεία Παλιάς Πεντέλης. Μέσα στην παγωμένη νύχτα, ανέβηκε τις χιονισμένες πλαγιές του βουνού (ήταν καταχείμωνο), καταφέρνοντας τελικά να εντοπίσει τη σπηλιά και να χωθεί μέσα της. Πέρασε τη νύχτα τουρτουρίζοντας και ψάχνοντας στο φως του κεριού. Η αυγή ήρθε με το πιο υπέροχο χάραμα και το πιο γλυκό, ηλιόλουστο πρωινό μέσα στο χιονισμένο τοπίο. Ήταν 21 χρόνια πριν.

 

Ναι, είμαστε υπερόπτες και είρωνες με αρπαγμένους πιτσιρικάδες που, αφού διάβασαν δυο–τρία βιβλία και αποστήθισαν πέντε–έξι αρλούμπες, θεώρησαν ότι έπιασαν τον τράγο απ' τα κέρατα και βάλθηκαν να κατακεραυνώνουν όσους διαφωνούν με την άγνοια τους. Συμπαθούμε κάποιους άλλους «πιτσιρικάδες», που με γνήσιο ενδιαφέρον προσπαθούν να μάθουν και να κατανοήσουν.

 

Αν αισθάνεστε ότι δεν καταλαβαίνετε τίποτα απ' όλα αυτά, σας καλούμε να διαβάσετε το διήγημα "ΤΟ ΒΡΙΣΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΛΗΤΙΚΟ". Αν και πάλι δεν καταλάβατε τίποτα, σας προτείνουμε να διαβάσετε την "Αναζήτηση του Ίρανον", απ' όπου το site έχει δανειστεί το όνομα του. Αν και πάλι δεν καταλάβατε, ίσως θα ήταν καλύτερα να εγκαταλείψετε τα bytes αυτά.

 

Αν, από την άλλη, πιστεύετε ότι γνωρίζετε για τι πράγμα μιλάμε, έχουμε κάποιες παραινέσεις–συμβουλές:

 

Το κουτοχορταράκι είναι για εκείνους που έχουν μάθει να σκύβουν το κεφάλι και να κοιτούν χαμηλά για να συλλέγουν τροφή. Μάθετε να κοιτάτε προς όλες τις κατευθύνσεις, και κυρίως ψηλά.

 

Ο φανατισμός είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να σας συμβεί. Αξίζει, ωστόσο, να φανατιστείτε για ένα και μόνο πράγμα στη ζωή σας: φανατιστείτε ενάντια σε κάθε είδους φανατισμό.

 

Άλλο η γνώμη, άλλο η άποψη. Η γνώμη εκφράζει κατεύθυνση (γνώμονας = χάρακας), και χωρίς να προαπαιτεί ενημέρωση, υποδηλώνει προτίμηση (π.χ. η γνώμη μου είναι ότι το τάδε φαγητό είναι νόστιμο). Η άποψη εκφράζει επίγνωση συνολικής εικόνας (από–όψη – βλέπω τη συνολική εικόνα) και απαιτεί σφαιρική ενημέρωση, κόπο και χρόνο. Προσπαθείτε να σχηματίζετε άποψη. Βασιστείτε σε απόψεις, όχι σε γνώμες. Προτιμάτε να μορφώνετε προσωπική άποψη, παρά να στηρίζεστε σε απόψεις άλλων.

 

Τα θέματα πίστης είναι προσωπικά, και έτσι πρέπει να μένουν. Η πίστη εγγίζει το «νιώθω», όχι το «αποφασίζω», και είναι εξ ορισμού μη διαπραγματεύσιμη. Βάλτε τις πεποιθήσεις και τα πιστεύω σας στο δικό τους ξεχωριστό «ντουλάπι», και μην τα σκορπάτε παντού. Σε αντίθετη περίπτωση, θα καταλήξετε, σε κάθε σας αναζήτηση, να επανανακαλύπτετε και να ψευδοεπιβεβαιώνετε τα πιστεύω σας, επιστρέφοντας στο σημείο απ' όπου ξεκινήσατε.

 

Έχετε προσέξει κάτι τύπους που μπορούν άνετα να συλλάβουν και να αποκαλύψουν πέντε–έξι συνωμοσίες στην καθισιά τους; Έ, μην τους μιμείστε. Οι συνωμοσίες είναι σαν τις φάλαινες: υπάρχουν μεν, αλλά είναι μετρημένες και δε βγαίνουν για τσάρκα στη στεριά.

 

Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας για το άγνωστο, κάντε πρώτα τον κόπο, αν όχι να ερευνήσετε, τουλάχιστον να γνωρίσετε το γνωστό. Έχουμε βαρεθεί να παρακολουθούμε ανθρώπους να μιλούν π.χ. με πάθος για τον πολιτισμό των Μάγια, χωρίς να μπορούν να εντοπίσουν στο χάρτη την Κεντρική Αμερική. Η επίγνωση προαπαιτεί τη γνώση και έπεται αυτής. Αν μη τι άλλο, η επιστήμη –η πραγματική επιστήμη– κρύβει πολλή ομορφιά, αλλά και μυστήριο.

 

Μην αυτοπροσδιορίζεστε με νούμερα κάθε είδους. Το μοντέλο του κινητού ή το κόστος των ρούχων σας δε λένε απολύτως τίποτα για εσάς. Μη ξεχνάτε ότι το υλικό από το οποίο είστε φτιαγμένοι αντιπροσωπεύει know how ηλικίας μερικών δισεκατομμυρίων ετών – όση και η ηλικία του Σύμπαντος. Μη χαραμίζετε το υλικό αυτό. Σπάστε το τσόφλι σας. Αλλιώς, κινδυνεύετε να μεταβληθείτε οι ίδιοι σε νούμερο.

 

Προσπαθείτε πάντα να διατηρείτε την υπερηφάνεια σας, αποτελεί πρώτης τάξης σύμβουλο. Προσέξτε, όμως, άλλο ο υπερήφανος και άλλο ο ψωροϋπερήφανος. Η διαφορά μεταξύ των δύο είναι ότι ο δεύτερος πάσχει από ψώρα, η οποία είναι, ως γνωστόν, μεταδοτική ασθένεια. Αποφύγετε τα ψώρουμ. Αν χρησιμοποιείτε αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας, προτιμήστε τα forum. Εμείς σας προτείνουμε τη φυσική επικοινωνία.

 

Πιστέψτε στον εαυτό σας, μην παραλείπετε όμως να αυτοσαρκάζεστε τακτικά. Κάνει καλό στην ψυχική υγεία και σκοτώνει και τα μικρόβια.

 

Είναι τα μέσα που αγιάζουν το σκοπό, και όχι ο σκοπός τα μέσα. Φερθείτε τίμια στους άλλους, αλλά κυρίως στον εαυτό σας.

 

Η κυριότερη μέθοδος παραγωγής γνώσης βασίζεται στην υγιή αμφισβήτηση, ενώ η στείρα αποδοχή των ήδη γνωστών οδηγεί απλώς σε εφαρμογές της υπάρχουσας γνώσης. Ο Νεύτωνας αμφισβήτησε το αυτονόητο εκείνου που επί χιλιετίες θεωρείτο δεδομένο, ότι δηλαδή το μήλο αυτοδίκαια πέφτει κάτω από τη μηλιά. Σήμερα, μιλάμε για τη βαρύτητα.

 

Βρείτε τη χρυσή τομή μεταξύ αμφισβήτησης και παραδοχής. Μην αμφισβητήσετε ότι αν πέσετε από τον πέμπτο όροφο της πολυκατοικίας σας θα σκάσετε κάτω σαν καρπούζι.

 

Προσπαθείτε πάντα να διαβάζετε και να αποκομίζετε τα νοήματα, όχι τις λέξεις. Με άλλα λόγια, κοιτάξτε πρωτίστως το οικοδόμημα, όχι τα επιμέρους δομικά υλικά. Οι λέξεις είναι εύκολες, τα νοήματα όχι.

 

Διατηρείτε επιφυλακτική στάση σε σχέση με ό,τι διακινείται διαδικτυακά. Ο χώρος της έρευνας του αγνώστου κατακλύζεται από νέους κυρίως ανθρώπους, που διψούν για πληροφόρηση και απορροφούν όσα τους μεταδίδονται κατά τρόπο σφουγγαριού. Το Διαδίκτυο, από την άλλη, λόγω της φύσης του, αποτελεί πεδίο μειωμένου ελέγχου και καταλογισμού ευθυνών. Αρκετά εργοστάσια παραγωγής ηλιθίων – πελατών – πιονιών – πιστών έχουν στηθεί παγκοσμίως με βάση τις ιδιότητες του αυτές.

 

Οι μπούρδες, σχετικά εύκολα εντοπίζονται στα λεγόμενα ή τα γραφόμενα κάποιου. Οι μικρές «πλαστικές επεμβάσεις», όμως, πάνω σε γνήσια περιστατικά και υπαρκτές καταστάσεις, στις οποίες ορισμένοι καταφεύγουν για να πουλήσουν το παραμύθι τους, μπορεί να διαφύγουν. Προσέξτε, αρκεί παρέκκλιση ακόμη και μικρότερη της μίας μοίρας ώστε το διαστημόπλοιο–νόημα να καταλήξει στον παγωμένο Πλούτωνα αντί για τη φλογερή Αφροδίτη. Χωρίς να γίνεστε κακόπιστοι, διατηρείτε πάντα κριτικό μάτι.

 

Επανειλημμένα πειράματα με ποντίκια που σε περιορισμένο χώρο αφήνονται να αναπαραχθούν ελεύθερα, έχουν με μαθηματική ακρίβεια καταλήξει στο ίδιο δυσοίωνο αποτέλεσμα: όταν ο πληθυσμός ξεπεράσει ένα όριο, καθιστώντας τον ζωτικό τους χώρο ανεπαρκή, αρχικά ορισμένα, και στη συνέχεια στο σύνολο τους τα ποντίκια εμφανίζουν επιθετική συμπεριφορά, σταματώντας να αναπαράγονται. Στο επόμενο στάδιο, τα ποντίκια τρελαίνονται και αλληλοεξοντώνονται. Τα άτομα του αρχικού πληθυσμού που απομένουν ζωντανά επανακτούν σταδιακά τη φυσιολογική τους συμπεριφορά, αρχίζοντας να αναπαράγονται και πάλι. Ο ίδιος κύκλος μπορεί να επαναληφθεί άπειρες φορές. Κοιτάζοντας στον δικό μας κόσμο, τελευταία οι ψυχικές διαταραχές παρουσιάζουν πρωτοφανή, αλματώδη αύξηση σε παγκόσμιο επίπεδο. Αντισταθείτε στην παράνοια. Επινοείστε βαλβίδες εκτόνωσης και βρείτε οδούς διαφυγής.

 

Η λογική συνιστά μία μόνο από τις διεργασίες της ανθρώπινης νόησης. Αποτελεί το αποτελεσματικότερο εργαλείο στην υπηρεσία μας, όμως η ευστοχία της εξαρτάται απολύτως από τα δεδομένα με τα οποία τροφοδοτείται. Είναι τα δεδομένα που καθορίζουν τα συμπεράσματα της λογικής σκέψης, όχι η λογική η ίδια, η οποία είναι ανελαστική. Αυτός είναι ο λόγος που διαφορετικοί άνθρωποι, ενώ κινούνται απολύτως λογικά, πολλές φορές καταλήγουν σε διαφορετικά, συχνά αντικρουόμενα συμπεράσματα.

 

Στους κρυμμένους τόπους φτάνει κανείς μέσα από μονοπάτια. Οι λεωφόροι οδηγούν συνήθως σε τουριστικά αξιοθέατα. Ψάξτε για τα μονοπάτια. Αφήστε τα τουριστικά λεωφορεία.

 

Αποφύγετε να ενταχθείτε σε επίσημες ή ανεπίσημες ομάδες αυτού ή οποιουδήποτε άλλου χώρου. Όχι, δεν πρόκειται να σας φάει κανείς, δεν είναι αυτός ο κίνδυνος – στις περισσότερες από τις διάφορες ομάδες είναι μάλλον η βαρεμάρα που κυριαρχεί. Ο κίνδυνος είναι να βρεθείτε να βολοδέρνετε στραβός, κουφός και αποβλακωμένος, μακριά απ' οτιδήποτε όμορφο και αληθινό. Αν παρ' όλα αυτά κρίνετε ότι αξίζει μια τέτοια κίνηση, βεβαιωθείτε ότι εκεί όπου εισέρχεστε η έμφαση δίνεται στα άτομα μάλλον παρά στην ομάδα, καθώς και ότι οι κανόνες είναι από χαλαροί έως χιουμοριστικοί, μακριά από κανονισμούς, διαβαθμίσεις, ινστρούκτορες, κατηχήσεις και υποχρεώσεις – περισσότερο κάτι σαν παρέα. Μια τέτοια παρέα είμαστε κι εμείς εδώ. Υπάρχει κάτι το βαθειά δυνατό στις λέξεις «Ελεύθερος Άνθρωπος», ενώ παντού γύρω σας, την κάθε στιγμή, συμβαίνουν αμέτρητα θαύματα. Αν αισθάνεστε την ανάγκη να ανήκετε κάπου, ενταχθείτε στις τάξεις των Ελευθέρων Ανθρώπων. Ζήστε αυτό.

 

Αμφισβητείστε όλα τα παραπάνω, κι εμάς μαζί.

 

Πάντως, παρότι αισιόδοξοι από τη φύση μας, πιστεύουμε ότι η μάχη αυτή, τουλάχιστον σε αυτό το επίπεδο, έχει χαθεί από καιρό.

 

Εδώ επικρατεί ένα όμορφο ηλιόλουστο απόγευμα. Το φως του ήλιου προσδίδει μια ζεστή πορτοκαλί απόχρωση σε ό,τι αγγίζει, και μια απαλή αύρα περιτριγυρίζει τα περάσματα. Από κάπου κοντά ακούγεται μια όμορφη μουσική. Ώρα να ετοιμαζόμαστε.

 

Τους τυχόν άσχημους που κυκλοφορούν ακόμα εδώ μέσα τους παραπέμπουμε στην τελευταία λέξη του προηγούμενου μας μηνύματος.

 

Αρκετά με την ομφαλοσκόπηση, προχωράμε.

 

05/09/2003

 


 

Στο topic της διεύθυνσης http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=1686 υπό τον τίτλο "Η βλασφήμια δεν έχει όρια", με αφορμή σχόλιο μας περί επιχειρούμενης εκμετάλλευσης του ενδιαφέροντος που έχει δημιουργηθεί τελευταία γύρω από την Πεντέλη, διαβάσαμε τα ακόλουθα:

 

Η ομάδα ΙΡΑΝΟΝ (ποια ομάδα;) ● βλάσφημο κείμενο ● ζητημα ειναι αν πανε μια φορα στο μηνα στο βουνο ● κράξτε τους (κρα) ● καραγκιοζόγυφτοι ερευνητάδες του κ***λου ● πρόκειται για τυπάκια που έχουν καβαλήσει το καλάμι πολύ άσχημα ● λές και έχουνε την αποκλειστικότητα ● βέβαια και είναι ανώνυμοι !!!! Η εύκολη λύση !!!! ● αυτό που θέλω να πω είναι ότι πλέον πίσω από το πρόσωπο της ανωνυμίας πολοί βρίσκουν τον τρόπο να βγάζουν προς τα έξω τα αποθημένα τους κατηγορώντας απλούς και αγνούς πολίτες (!!!) ● Αυτό το οποίο δείχνει οτι οι τυποι ειναι ψωναρες και εχουν καβαλησει το καλαμι, ειναι οτι δεν δινουν καν ενα εμαιλ επικοινωνιας γιατι οπως λενε, δεν επιθυμουν επικοινωνια με το κοινο, δηλαδη με εμας τους κοινους ανθρωπους ● Δηλαδη ολες οι αλλες σελιδες περι Πεντελης θα επρεπε να εχουν φωτογραφιες απο αγκινάρες και αβοκάντο και να αναφερονται στο πως μπορουμε καλυτερα να φτιαξουμε μουσακα; ● ξανακράξτε τους (κρα κρα) ● Και εγώ που νόμιζα ότι μόνο η Στεφανίδου ψάχνει για "ειδήσεις"... Είναι προφανές ότι επειδή οι πληροφορίες τους έχουν αρχίσει να στερεύουν είπαν να ασχοληθούν με τους άλλους... ● Στο διαδικτυακό τους serf λοιπόν βρήκαν το esoterica (Το ήξεραν ήδη δηλαδή αλλά ποτέ δεν μπαίνουν εκούσια γιατί δεν αντέχουν στη θέα του ΤΕΛΕΙΟΥ). (ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου, γρήγορα!) ● Συνεπώς και εάν οι "κύριοι" του iranon θεωρούν τους εαυτούς φύλακες της περιοχής και γνώστες,ΤΟΥΣ ΠΡΟΚΑΛΩ ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ,να παραθέσουν τα πρακτικά στοιχεία που έχουν για την περιοχή (επιστημονικώς τεκμηριωμένα) και ας αφήσουν τους υπερφίαλους χαρακτηρισμούς περί των ατόμων τους. (έφτασεεεεεεειιι) ● Αμφιβάλω εάν έχουν το παραμικρό στοιχείο (που να αξίζει ο κόπος!!) γύρω από την περιοχή. (!)

 

Και το κερασάκι στην τούρτα από τον δημιουργό του περί βλασφημίας topic:

 

«Απο κει και περα το μονο που θελω να ζητησω απευθυνεται στην ομαδα ιρανον και ειναι να βαλει ενα εμαιλ επικοινωνιας στη σελιδα τους, γιατι δεν ειναι σωστο να κρυβεται καποιος πισω απο την ανωνυμια του ειδικα οταν θιγει ενα θεμα τοσο δυσκολο και απροβλεπτο οπως η Πεντελη.»

 

Στα παραπάνω διακρίναμε το κόμπλεξ, την εμπάθεια, την κακοήθεια, την ανοησία, την κοπαδοποίηση, την άγνοια, το φθόνο, το μίσος, την κουτοπονηριά. Τίποτα από αυτά δε μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς έχουμε συνηθίσει να συναντάμε ανάλογες ποιότητες στις συμπεριφορές πολλών ανθρώπων γύρω μας. Αυτό, όμως, που μας τρόμαξε πραγματικά για άλλη μία φορά ήταν η βία και ο φανατισμός της τυφλής, παρανοϊκής μάζας.

 

Στο σημείο αυτό, να ξεκαθαρίσουμε κάτι:

 

Αν αισθάνεστε ότι η φρασεολογία και τα γραφόμενα μας είναι προσβλητικά, ή σας ενοχλεί το ύφος μας...

 

Θεωρείτε ότι είμαστε υπερόπτες και την έχουμε δει κάπως...

 

Κρίνετε ότι το site είναι κατώτερο των προσδοκιών σας...

 

Έχετε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα μαζί μας...

 

...θα σας παρακαλούσαμε να μη μας ξαναεπισκεφθείτε.

 

Ο χώρος αυτός δημιουργήθηκε, μεταξύ άλλων, από την αγάπη των συντελεστών του για την ομορφιά που υπάρχει γύρω μας, αθέατη στα μυωπικά μας μάτια. Αυτή την ομορφιά ψάχνουμε να βρούμε, προσπαθώντας να ξεστραβωθούμε οι ίδιοι και επιχειρώντας να βοηθήσουμε άλλους, που επιθυμούν να ανοίξουν τα μάτια για να την αντικρίσουν. Οι άσχημοι και οι ασχήμιες τους είναι εχθροί μας. Δε θέλουμε να τους κοιτάμε ούτε να μας κοιτάζουν. Δε διαφημιζόμαστε πουθενά. Θεωρούμε ότι είναι ο αναζητητής που πρέπει να φτάσει στο site, κι όχι το site σ' αυτόν. Δεν έχουμε καμία πρεμούρα να πείσουμε κανέναν ότι εμείς είμαστε οι καλοί και ότι οι άλλοι είναι οι κακοί. Δε μας ενδιαφέρει να προσελκύσουμε νέους επισκέπτες, και καρφάκι δε μας καίγεται για το πόσοι μας επισκέπτονται. Για την ακρίβεια, το πακέτο στατιστικής ανάλυσης δείχνει ότι την εποχή αυτή το site δέχεται κατά μέσο όρο 34 επισκέψεις ημερησίως. Ίσως είναι υπερβολικά πολλές. Θεωρούμε ότι οι «καλοί» είναι πάντα λίγοι. Όλοι εσείς οι άσχημοι πάρτε δρόμο. Στον κουτοπόνηρο συντάκτη του περί βλασφημίας topic απαντάμε ότι το e–mail και η ταυτότητα μας παραμένουν άγνωστα, ακριβώς για να προφυλασσόμαστε από την ασχήμια ηλιθίων σαν την αφεντιά του. Είναι η ύπαρξη ατόμων σαν κι αυτόν που μας εμποδίζει να δημοσιοποιήσουμε αρκετά από όσα θα μπορούσαμε να πούμε.

 

Για να τελειώνουμε:

 

 

 ΤΟ site ΑΥΤΟ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΕ ΝΟΗΜΟΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ ΑΤΟΜΑ.

 

 

Και για να μην κατηγορηθούμε ότι τόση ώρα υπεκφεύγουμε και δεν απαντάμε άμεσα:

 

Πανίβλακες κομπλεξικοί, στηλιτευτές της βλασφημίας, ξέρουμε ότι βρισκόμαστε κάτω από τα υψηλά σας στάνταρτς, γι' αυτό σας καλούμε να μη μας ξαναεπισκεφτείτε. Δε σας γουστάρουμε, και η άποψη μας για σας και τους όμοιους σας συνοψίζεται στο παρακάτω ηχητικό μήνυμα.

 

Για σας, παιδιά.

 

Αν διαθέτετε έστω ψήγματα αξιοπρέπειας και αυτοσεβασμού –πράγμα για το οποίο αμφιβάλουμε– θα αφήσετε εμάς τους αδαείς στα μαύρα σκοτάδια της άγνοιας μας και δε θα ξαναπατήσετε το ποντίκι σας εδώ.

 

Ουστ.

 

09/07/2003

 


 

Χε χε χε. Ώστε, σοβαρά τώρα, πιστεύατε ότι μουρλοί είμαστε μόνο εμείς που γράφουμε αυτά που γράφουμε κι εσείς που κάθεστε και τα διαβάζετε, έ; Και ότι οι άλλοι άνθρωποι γύρω σας είναι εχέφρονες και φυσιολογικοί; Και ότι κάποια θέματα συζητούνται μόνο από «μυημένους» που συγκεντρώνονται σε μυστικές συνάξεις και μιλούν χαμηλόφωνα, έ; Κούνια που σας κούναγε. Ιδού η πρώτη σειρά τουριστικών οδηγών με «μυστηριώδεις τοποθεσίες της Ελλάδας», διανθισμένοι με αναλυτικές πληροφορίες και κατατοπιστικές οδηγίες:

 

Βρε–βρε, η Σπηλιά.

 

Γραμμένοι εξ ολοκλήρου στα αγγλικά, οι οδηγοί αυτοί αποτελούν πολύτιμο βοήθημα για τουρίστες που έχουν βαρεθεί ν' ακούν συνέχεια τα ίδια και τα ίδια, για τα μάρμαρα του Παρθενώνα και για τις ελληνικές ακρογιαλιές. Ο Βρετανός συγγραφέας John L. Tomkinson, παρότι δεν κάνει τίποτα περισσότερο από το να συγκεντρώσει θέματα που έχουν κατά κόρον δημοσιευτεί και είναι γνωστά στο ελληνικό κοινό, καταφέρνει να δημιουργήσει ένα ανάγνωσμα ενδιαφέρον για τον ξένο επισκέπτη. Μέχρι στιγμής, έχουν κυκλοφορήσει οι οδηγοί "Attica", "Athens: the City" και "Athens: the Suburbs", ενώ ετοιμάζονται οδηγοί και για τις Κυκλάδες, την Κόρινθο, τα Μέγαρα, καθώς και τα νησιά του Σαρωνικού. Να δείτε που σε λίγα χρόνια έξω από τη σπηλιά της Πεντέλης θα υπάρχει καντίνα με σουβλάκια, και πλανόδιοι πωλητές που θα πουλάνε «άκρως απόρρητους» χάρτες με όλα τα μυστηριώδη σημεία της περιοχής.

 

Η σειρά των οδηγών εκδίδεται από τις εκδόσεις "Ανάγνωσις". Το συγκεκριμένο βιβλίο το βρήκαμε στο αγγλόφωνο βιβλιοπωλείο "Compendium".

 

03/07/2003

 


 

Καλά, καλά, το ξέρουμε. Αργήσαμε πολύ να ενημερώσουμε το site και, ναι, η σελίδα της Αθήνας δεν προχώρησε ακόμα. Γι' αυτά, όπως και για πολλά άλλα, ευθύνονται ως γνωστόν η CIA, το Βατικανό, η διεθνής Μασονία και οι Εβραίοι. Σκοπεύουμε, πάντως, να προχωρήσουμε σύντομα σε νέα και ανεξερεύνητα πεδία. Promise...

 

20/03/2003

 


 1