1

 


 

Συμμετέχετε σε ένα από εκείνα τα βαρετά τηλεπαιχνίδια, όπου στο τέλος του παιχνιδιού ο παρουσιαστής σας τοποθετεί μπροστά από τρεις κλειστές πόρτες.

 

1  2  3

 

Ο παρουσιαστής σάς πληροφορεί ότι πίσω από μια από τις πόρτες αυτές υπάρχει το μεγάλο δώρο της εκπομπής, ας πούμε ένα αυτοκίνητο, ενώ πίσω από τις άλλες δύο δεν υπάρχει τίποτα. Καλείστε να διαλέξετε μια πόρτα. Ας πούμε ότι διαλέγετε την πόρτα [1]. Στο σημείο αυτό οι πιθανότητες σας να κερδίσετε το αυτοκίνητο είναι 1 : 3.

 

Ο παρουσιαστής που, σε αντίθεση μ' εσάς, γνωρίζει εκ των προτέρων ποια πόρτα κρύβει το αυτοκίνητο, φροντίζει να σας ανοίξει μια από τις άλλες δύο πόρτες (είτε την [2] είτε την [3]), που γνωρίζει ότι είναι άδεια. Ας πούμε ότι ανοίγει την πόρτα [2].

 

Τώρα σας ξαναρωτά αν επιμένετε στην αρχική σας επιλογή (δηλαδή την πόρτα [1]) ή προτιμάτε να αλλάξετε επιλογή και να διαλέξετε την πόρτα [3]. Εσείς φυσικά δεν έχετε ιδέα ποια από τις δύο πόρτες κρύβει το αυτοκίνητο, επιθυμείτε όμως διακαώς να το κερδίσετε.

 

Το ερώτημα είναι: Σας συμφέρει να κρατήσετε την αρχική σας επιλογή (πόρτα [1]), να την αλλάξετε (πόρτα [3]), ή τελικά δεν υπάρχει διαφορά;

 

Για την αποφυγή παρεξηγήσεων, διαβεβαιώνουμε ότι τα δεδομένα του προβλήματος είναι αυτά ακριβώς που καταλάβατε, χωρίς εξυπναδίστικες πονηριές και ατέλειες στον ορισμό. Η απάντηση είναι εξίσου σαφής, χωρίς θεωρίες, ίσως, αν και ναι-μεν-αλλά.

 

Η απάντηση, καθώς και ορισμένες απαραίτητες επεξηγήσεις σχετικά με το ρόλο του προβλήματος αυτού στην αντίληψη μας περί «Πραγματικότητας», θα δοθούν στην επόμενη προγραμματισμένη ενημέρωση του site.

 

Μπορεί η απάντηση να σας φαίνεται προφανής, αλλά σκεφτείτε το. Εμείς, πάντως, λέμε ότι σας συμφέρει να αλλάξετε επιλογή πόρτας.

 

 

Στις 8/8/03 η ακόλουθη είδηση ανακοινώθηκε σε ελληνικά και ξένα δελτία ειδήσεων :

 

Ένα περίεργο φαινόμενο παρατηρείται τελευταία στη Νέα Υόρκη και άλλες αμερικανικές μεγαλουπόλεις. Πλήθη από άγνωστους, άσχετους μεταξύ τους και διαφορετικούς κάθε φορά ανθρώπους, συγκεντρώνονται ξαφνικά σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως μπροστά από αγάλματα ή μέσα σε εμπορικά κέντρα. Χωρίς να ανταλλάσουν κουβέντα μεταξύ τους, συγχρονίζονται όλοι μαζί σε συγκεκριμένες χειρονομίες, συνήθως χειροκρότημα ή ανασήκωμα των χεριών, ενώ ξεσπούν σε κοινά επιφωνήματα. Ο λόγος της πράξης τους αυτής δεν είναι εμφανής και οι συγκεντρωμένοι διαλύονται μόνοι τους μέσα σε λίγα λεπτά. Μερικοί απ' αυτούς, που ρωτήθηκαν σχετικά, δήλωσαν ότι ειδοποιήθηκαν από άγνωστο εντολέα μέσω γραπτών μηνυμάτων στο κινητό τους τηλέφωνο σχετικά με τον τόπο, το χρόνο και τη μορφή της συγκέντρωσης, αποφάσισαν δε να συμμετάσχουν σ' αυτή "για πλάκα". Η αστυνομία προσπαθεί να εξακριβώσει την ταυτότητα και τα κίνητρα των διοργανωτών.

 

Χμ. Εμείς έχουμε υπόψη και κάποια άλλα συγκεντρωμένα πλήθη, που υπέπεσαν σε πολύ πιο ασαφείς από γραπτά τηλεφωνικά μηνύματα επιρροές και επέδειξαν πολύ πιο ανεξήγητη και απρόκλητη συμπεριφορά.

 

 

Το όνομα της σελίδας αυτής είναι "Νέα, Παλιά και Επίκαιρα". Για το λόγο αυτό κρίθηκε σκόπιμη η έκτακτη δημοσίευση του προηγούμενου μας κειμένου. Παρά την προτίμηση μας σε μαζική, περιοδική ενημέρωση του site, σκοπεύουμε να προχωράμε σε έκτακτες ανακοινώσεις όποτε αυτό κρίνεται σκόπιμο. Μετά την προηγούμενη μας ανακοίνωση παρατηρήθηκαν τα εξής:

 

Περιοδικές ανιχνεύσεις του site από το Googlebot, το Alexa IA archiver και το MSIE Explorer. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η καταχώρηση του site στο DMOZ, και μέσω αυτού στις περισσότερες search engines, χωρίς τη θέληση μας (μη αναμενόμενο - εξακολουθούμε να μη δηλώνουμε Meta tags).

 

Καινούριες θεωρίες διατυπώθηκαν σχετικά με τους σκοπούς που εξυπηρετούμε και το ρόλο που παίζουμε (διασκεδαστικό).

 

Αύξηση των ημερήσιων επισκέψεων στο site κατά 42% και του bandwidth κατά 118% (αναμενόμενο).

 

Μετά απ' ολ' αυτά, θεωρούμε αναγκαίο να συμπληρώσουμε κάποια κενά του προηγούμενου μηνύματος, που μπορεί να οδηγήσουν σε παρανοήσεις.

 

Το χώρο της έρευνας στην Ελλάδα τον παρακολουθούμε εδώ και τρεις περίπου δεκαετίες. Στο διάστημα αυτό έχουμε γίνει πολλάκις μάρτυρες της εμφάνισης καινοφανών αστέρων (Nova), που πέρασαν στο στάδιο των υπερκαινοφανών (Supernova), για να καταλήξουν σύντομα λευκοί νάνοι και μαύρες τρύπες. Δεν έλειψαν οι διάττοντες αστέρες, ούτε και τα μετέωρα, ενώ υπήρξαν πάμπολλες προσεγγίσεις και αναχωρήσεις κομητών. Οι δορυφόροι, πάντως, εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση, ενώ, λόγω ίσως της αυξανόμενης ρύπανσης, τα ορατά αστέρια στο στερέωμα είναι πλέον ελάχιστα.

 

Λόγω της μακρόχρονης μας αυτής ενασχόλησης, έχουμε συνηθίσει πλέον να αντιμετωπίζουμε τις απίστευτες μπούρδες, άρες, μάρες καθώς και κουκουνάρες που συχνά γεμίζουν τα διάκενα μεταξύ πραγματικών γεγονότων και υπαρκτών καταστάσεων, άλλοτε με εύθυμη διάθεση και άλλοτε με στωικότητα και καρτερία. Εξαγριωθήκαμε, όμως, και αγανακτήσαμε πραγματικά όταν είδαμε το θέμα της Πεντέλης να χρησιμοποιείται από ομάδα ανθρώπων ως «κράχτης», προκειμένου καλόπιστοι αναγνώστες που ενδιαφέρονται για το θέμα να οδηγηθούν σε άσχετα μ' αυτό μονοπάτια, στη συγκεκριμένη περίπτωση με -ΕΛΕΟΣ- την αρχαιολατρία και το 12θεϊσμό.

 

Όχι, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με την προσωπική πίστη του καθ' ενός. Έχουμε πρόβλημα με τον τρόπο που αυτή επιχειρείται να προωθηθεί, στη συγκεκριμένη περίπτωση μέσα από ανακρίβειες, κυκεώνες φαντασιώσεων, αλλά και -το χειρότερο- μέσω αισχρών παραποιήσεων κειμένων. Έχουμε πρόβλημα και με το χώρο που επιλέχθηκε, τον όμορφο και άσχετο με θέματα πίστης και θρησκείας χώρο της έρευνας του αγνώστου. Τέλος, έχουμε πρόβλημα με τον τόπο, τη ρημαγμένη και χιλιοεκμεταλλευμένη Πεντέλη.

 

Εδώ, να σημειώσουμε ότι ενάντια στο φανατισμό και την αποβλάκωση (τα δύο αυτά χαρακτηριστικά είναι αλληλένδετα και αλληλοτροφοδοτούμενα), το μόνο αποτελεσματικό αμυντικό όπλο που γνωρίζουμε είναι το χιούμορ και το μόνο επιθετικό η ειρωνεία. Μην κάνετε ποτέ το λάθος να προσπαθήσετε να αντιμετωπίσετε τα παραπάνω δύο φαινόμενα μέσω συζήτησης και λογικών επιχειρημάτων. Το μόνο που θα καταφέρετε θα είναι να τα επιτείνετε. Η αδιαφορία, βέβαια, όπου αυτή μπορεί να επιδειχθεί, παραμένει η καλύτερη τακτική.

 

Από μια άποψη, ναι, έχουμε και μια δόση λόξας και έχουμε αναλάβει -αυτόκλητα, άτυπα και χωρίς ίχνος δικαιοδοσίας- και το ρόλο των υπερασπιστών κάποιων πραγμάτων. Δε θέλουμε να τα βλέπουμε να ξευτιλίζονται και ν' ασχημαίνουν από τις παρεμβάσεις ή τα γραφόμενα άσχημων ανθρώπων. Η εμμονή μας αυτή πιθανώς έχει ιδιοσυγκρασιακές ή και ψυχολογικές ρίζες, κυρίως όμως πηγάζει από τις τύψεις που νιώθουμε για το ότι εκθέτουμε κάποια όμορφα, γεμάτα ζεστασιά πράγματα στην αδιάφορη και ψυχρή δημοσιότητα.

 

Δεν περιμένουμε από τους επισκέπτες μας να επικροτούν και να συμφωνούν με όλα όσα γράφουμε. Στο σημείο αυτό σας παρακαλούμε να ξαναδιαβάσετε προσεκτικά το προηγούμενο μας μήνυμα. Η διαφωνία είναι ανεκτή και σεβαστή, η κακεντρέχεια και η ανοησία όμως όχι. Εμείς έχουμε την ευθύνη αυτών που γράφουμε κι εσείς την ευθύνη αυτών που διαβάζετε. Απέχουμε πολύ από το να χαρακτηριστούμε αλάθητοι και σίγουρα δε γνωρίζουμε όλα τα θέματα σε όλο τους το βάθος, να είστε όμως σίγουροι ότι όσον αφορά πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις για τα οποία εκφέρουμε ευθεία κρίση, γνωρίζουμε πολύ καλά τι γράφουμε. Ένα απ' αυτά τα θέματα είναι και η Πεντέλη. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε επισκεφθεί και εξερευνήσει το μέρος πολλές εκατοντάδες φορές, ενώ κάποιοι πληρώσαμε την ενασχόληση μας αυτή και με -μεταξύ άλλων- μια ωραία παραπομπή στο αυτόφωρο (το θέμα της παρουσίας της αστυνομίας στην περιοχή, καθώς και κάποια σχετικά περιστατικά κατά την περίοδο '93 - '95 παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενίοτε είναι και διαφωτιστικά).

 

Οι κατηγορίες

αποσύρθηκαν στο δικαστήριο.

 

Απ' όλες όμως εκείνες τις φορές, με μεγαλύτερη συγκίνηση και νοσταλγία θυμόμαστε εκείνη που κάποιος από μας, έχοντας μόλις πληροφορηθεί για την ύπαρξη της σπηλιάς, ξεκίνησε μόνος του, βράδυ, μ' ένα κερί στην τσέπη, χωρίς χρήματα, φακό και μυαλό, φοιτητής τότε, και αφού πήρε το λεωφορείο απ' το αρχαιολογικό μουσείο, έφτασε στην πλατεία Παλιάς Πεντέλης. Μέσα στην παγωμένη νύχτα, σκαρφάλωσε τις χιονισμένες (ήταν καταχείμωνο) πλαγιές του βουνού και κατάφερε τελικά να εντοπίσει τη σπηλιά και να χωθεί μέσα της. Πέρασε τη νύχτα τουρτουρίζοντας και ψάχνοντας στο φως του κεριού. Η αυγή ήρθε με το πιο υπέροχο χάραμα και το πιο γλυκό ηλιόλουστο πρωινό μέσα στο χιονισμένο τοπίο. Ήταν 21 χρόνια πριν.

 

Ναι, είμαστε υπερόπτες και είρωνες με αρπαγμένους πιτσιρικάδες που, αφού διάβασαν 2-3 βιβλία και αποστήθισαν 5-6 αρλούμπες, θεώρησαν ότι έπιασαν τον τράγο απ' τα κέρατα και βάλθηκαν να κατακεραυνώσουν όσους διαφωνούν με την άγνοια τους.

 

Συμπαθούμε κάποιους άλλους «πιτσιρικάδες», που με γνήσιο ενθουσιασμό και ειλικρινές ενδιαφέρον προσπαθούν να μάθουν, να καταλάβουν και να ξεστραβωθούν μαζί μας. Γι' αυτούς γράφουμε όσα γράφουμε και ίσως γι' αυτούς γράψουμε κάποτε το τελευταίο κεφάλαιο της απίστευτης αυτής ιστορίας. Μόνο που ίσως τότε πια οι περισσότεροι να έχουν μεταβληθεί σε «σαραντάρηδες». Ίσως να έχουν ξεχάσει και να έχουν απομακρυνθεί απ' ολ' αυτά, απορροφημένοι από την καθημερινότητα και τη ρουτίνα της. Δεν πειράζει, εμείς θα γράψουμε για όσους μείνουν. Θα γράψουμε ακόμα κι αν μείνει μονάχα ένας.

 

Αν αισθάνεστε ότι δεν καταλαβαίνετε τίποτα απ' ολ' αυτά, σας καλούμε να διαβάσετε το διήγημα "ΤΟ ΒΡΙΣΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΛΗΤΙΚΟ". Αν και πάλι δεν καταλάβατε τίποτα, σας προτείνουμε να διαβάσετε την "Αναζήτηση του Ίρανον", απ' όπου αυτό το site έχει δανειστεί το όνομα του. Αν και πάλι δεν καταλάβατε, σας προτείνουμε να εγκαταλείψετε τα bytes αυτά.

 

Αν, από την άλλη, πιστεύετε ότι γνωρίζετε για τι πράγμα μιλάμε, έχουμε κάποιες παραινέσεις-συμβουλές για σας.

 

Το κουτοχορταράκι είναι για εκείνους που έχουν μάθει να σκύβουν το κεφάλι και να κοιτούν χαμηλά για να αντλήσουν τροφή. Μάθετε να κοιτάτε προς όλες τις κατευθύνσεις, και κυρίως ψηλά.

 

Ο φανατισμός είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να σας συμβεί. Αξίζει ωστόσο τον κόπο να φανατιστείτε για ένα και μόνο πράγμα στη ζωή σας. Φανατιστείτε ενάντια σε κάθε είδους φανατισμό.

 

Άλλο η γνώμη και άλλο η άποψη. Η γνώμη εκφράζει κατεύθυνση (γνώμονας = χάρακας) και χωρίς να προαπαιτεί ενημέρωση, υποδηλώνει προτίμηση (π.χ. η γνώμη μου είναι ότι το τάδε φαγητό είναι νόστιμο). Η άποψη εκφράζει επίγνωση συνολικής εικόνας (από-όψη, βλέπω τη συνολική εικόνα) και απαιτεί σφαιρική ενημέρωση, κόπο και χρόνο. Προσπαθείτε να σχηματίζετε άποψη. Βασιστείτε σε απόψεις, όχι σε γνώμες. Προτιμήστε να μορφώσετε προσωπική άποψη παρά να στηριχτείτε σε απόψεις άλλων.

 

Τα θέματα πίστης και μη πίστης είναι προσωπικά και έτσι πρέπει να παραμένουν. Η πίστη εγγίζει το "νιώθω" και όχι το "αποφασίζω", και εξ ορισμού είναι μη διαπραγματεύσιμη. Βάλτε τις πεποιθήσεις και τα πιστεύω σας στο δικό τους ξεχωριστό «ντουλάπι» και μην τα σκορπάτε παντού. Στην αντίθετη περίπτωση, θα καταλήξετε σε κάθε σας αναζήτηση να επανανακαλύπτετε και να ψευδοεπιβεβαιώνετε τα πιστεύω σας, επιστρέφοντας στο ίδιο σημείο απ' όπου ξεκινήσατε.

 

Έχετε προσέξει κάτι τύπους που μπορούν άνετα να συλλάβουν και να αποκαλύψουν 5-6 συνωμοσίες στην καθισιά τους; Έ, μην τους μιμείστε. Οι συνωμοσίες είναι σαν τις φάλαινες· υπάρχουν μεν, αλλά είναι σπάνιες και δε βγαίνουν στους δρόμους για βόλτα.

 

Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας για το άγνωστο, κάντε πρώτα τον κόπο, αν όχι να εξερευνήσετε, τουλάχιστον να γνωρίσετε το γνωστό. Έχουμε βαρεθεί να παρακολουθούμε ανθρώπους να μιλάνε π.χ. με πάθος για τον πολιτισμό των Maya, χωρίς να μπορούν να εντοπίσουν στο χάρτη την Κεντρική Αμερική, ή δημοσιογράφους, που μετά το σχετικό ρεπορτάζ δηλώνουν με σιγουριά ότι το κάπνισμα προκαλεί, μεταξύ άλλων, και "πνευματικούς όγκους". Η επίγνωση προαπαιτεί τη γνώση και έπεται αυτής. Αν μη τι άλλο, η επιστήμη (η πραγματική επιστήμη, όχι αυτή των ελληνικών δελτίων ειδήσεων) κρύβει πολλή ομορφιά, αλλά και μυστήριο.

 

Μην αυτοπροσδιορίζεστε με νούμερα (κάθε είδους). Ο μισθός, τα κυβικά του αυτοκινήτου σας, ο αριθμός του κινητού σας, δε λένε απολύτως τίποτα για 'σας. Μην ξεχνάτε ότι το «υλικό» από το οποίο είστε φτιαγμένοι αντιπροσωπεύει know how ηλικίας μερικών δισεκατομμυρίων ετών, όση και η ηλικία του Σύμπαντος. Μη χαραμίζετε το υλικό αυτό. Σπάστε το τσόφλι σας. Αλλιώς κινδυνεύετε να μεταβληθείτε οι ίδιοι σε νούμερο.

 

Προσπαθείτε πάντα να διατηρείτε την υπερηφάνεια σας, αποτελεί πρώτης τάξης σύμβουλο. Προσέξτε όμως, άλλο ο υπερήφανος και άλλο ο ψωροϋπερήφανος. Η διαφορά ανάμεσα στους δύο είναι ότι ο δεύτερος πάσχει από ψώρα, η οποία είναι ως γνωστόν μολυσματική και μεταδοτική ασθένεια. Αποφύγετε τα ψώρουμ. Αν χρησιμοποιείτε αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας, προτιμήστε τα forum. Εμείς σας προτείνουμε τη φυσική επικοινωνία.

 

Πιστέψτε στον εαυτό σας, μην παραλείπετε όμως να αυτοσαρκάζεστε τακτικά. Κάνει καλό στην ψυχική υγεία και σκοτώνει και τα μικρόβια.

 

Είναι τα μέσα που αγιάζουν το σκοπό και όχι ο σκοπός τα μέσα. Φερθείτε τίμια στους άλλους, αλλά κυρίως στον εαυτό σας.

 

Η κυριότερη μέθοδος παραγωγής γνώσης έγκειται στην υγιή αμφισβήτηση αυτής, ενώ η συνεχής αποδοχή των ήδη παραδεκτών οδηγεί σε απλή παραγωγή εφαρμογών της υπάρχουσας γνώσης. Ο Νεύτωνας αμφισβήτησε το αυτονόητο αυτού που επί χιλιετίες θεωρείτο δεδομένο, ότι δηλαδή το μήλο πέφτει αυτόματα κάτω απ' τη μηλιά. Σήμερα, όλοι μιλάμε για τη δύναμη της βαρύτητας.

 

Βρείτε τη χρυσή τομή μεταξύ αμφισβήτησης και παραδοχής. Μην αμφισβητήσετε ότι αν πέσετε από τον πέμπτο όροφο της πολυκατοικίας σας θα σκάσετε κάτω σαν καρπούζι.

 

Προσπαθείτε πάντα να διαβάζετε και να αποκομίζετε τα νοήματα, όχι τις λέξεις. Με άλλα λόγια, κοιτάξτε πρωτίστως το οικοδόμημα, και όχι τα επιμέρους δομικά υλικά. Οι λέξεις είναι εύκολες, τα νοήματα όχι.

 

Διατηρείστε επιφυλακτική στάση απέναντι σε φορουμούχους και σαϊτάδες. Ο χώρος της έρευνας του αγνώστου κατακλύζεται από νεαρούς κυρίως ανθρώπους, που διψούν για πληροφόρηση και απορροφούν τα όσα τους μεταδίδονται κατά τρόπο και ρυθμό ανάλογο με αυτόν του σφουγγαριού. Το internet, από την άλλη, λόγω της φύσης του, αποτελεί πεδίο μειωμένου ελέγχου και καταλογισμού ευθυνών. Αρκετά εργοστάσια παραγωγής ηλιθίων - πελατών - πιονιών - πιστών έχουν στηθεί παγκοσμίως με βάση τα ανωτέρω. Από την άλλη, τα περισσότερα site του χώρου αποτελούν καρπό γνήσιου ενδιαφέροντος και ειλικρινούς προσπάθειας των δημιουργών τους.

 

Οι μπαρούφες σχετικά εύκολα εντοπίζονται στα γραφόμενα ή τα λεγόμενα κάποιου. Οι μικρές «πλαστικές χειρουργικές επεμβάσεις», όμως, πάνω σε γνήσια περιστατικά και υπαρκτές καταστάσεις, στις οποίες -σκόπιμα συνήθως- καταφεύγουν κάποιοι άσχημοι προκειμένου να πουλήσουν το παραμύθι τους, μπορούν να διαφύγουν. Προσέξτε, αρκεί παρέκκλιση κατά πολύ μικρότερη της μίας έστω μοίρας ώστε το διαστημόπλοιο-νόημα να καταλήξει στον παγωμένο Πλούτωνα αντί για τη φλογερή Αφροδίτη. Χωρίς να γίνεστε κακόπιστοι, διατηρείτε πάντα κριτικό μάτι.

 

Επανειλημμένα πειράματα με ποντίκια, που σε δεδομένο, περιορισμένο χώρο αφήνονται να αναπαραχθούν ελεύθερα, έχουν με μαθηματική ακρίβεια -κυριολεκτικά, υπάρχουν ακόμη και μαθηματικοί τύποι- καταλήξει στο ίδιο δυσοίωνο αποτέλεσμα. Όταν ο αριθμός τους ξεπεράσει κάποιο όριο και ο ζωτικός τους χώρος καταστεί ανεπαρκής, αρχικά κάποια και στη συνέχεια όλα τα ποντίκια αρχίζουν να επιδεικνύουν επιθετική συμπεριφορά, ενώ η αναπαραγωγική τους δραστηριότητα σταματά. Μετά από λίγο, τα ποντίκια κυριολεκτικά τρελαίνονται, και στο τελευταίο στάδιο αλληλοεξοντώνονται. Τα λίγα ποντίκια που απομένουν ζωντανά επανακτούν μετά από λίγες ημέρες τη φυσιολογική τους συμπεριφορά και ξαναρχίζουν να αναπαράγονται. Ο ίδιος κύκλος μπορεί να επαναληφθεί άπειρες φορές. Από την άλλη, τα τελευταία χρόνια όλες οι ψυχασθένειες και ιδιαίτερα η μανιοκατάθλιψη παρουσιάζουν πρωτοφανή, αλματώδη αύξηση σε συχνότητα παγκοσμίως. Αντισταθείτε στην παράνοια. Επινοείστε βαλβίδες εκτόνωσης και βρείτε δρόμους διαφυγής.

 

Η λογική συνιστά μια μόνο από τις πολλές παραμέτρους και διαδικασίες της ανθρώπινης νόησης. Αποτελεί το πιο χρήσιμο και αποτελεσματικό εργαλείο στην υπηρεσία του ανθρώπου. Προσοχή όμως, η αξία της λογικής σαν εργαλείο εξαρτάται απόλυτα από τα δεδομένα με τα οποία τροφοδοτείται. Τα αποτελέσματα-συμπεράσματα στα οποία η λογική θα καταλήξει είναι σε κάθε περίπτωση άμεσα εξαρτώμενα από τα δεδομένα στα οποία αυτή θα στηριχθεί, και τα οποία νοούνται ως αξιώματα. Είναι τα αξιώματα που καθορίζουν το αποτέλεσμα της λογικής σκέψης, και όχι η ίδια η λογική, που άλλωστε είναι δεδομένη και ανελαστική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο διαφορετικοί άνθρωποι, ενώ κινούνται απολύτως λογικά, καταλήγουν σε εντελώς διαφορετικά και αντικρουόμενα μεταξύ τους συμπεράσματα. Αυτό αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο κλειδί για να κατανοήσει κανείς ορισμένες καταστάσεις σχετικές με το χώρο της έρευνας.

 

Στους κρυμμένους τόπους φτάνει κανείς μέσα από μονοπάτια. Οι λεωφόροι οδηγούν συνήθως σε τουριστικά αξιοθέατα. Ψάξτε για τα μονοπάτια. Αφήστε τα τουριστικά λεωφορεία.

 

Αποφύγετε να ενταχθείτε σε επίσημες ή άτυπες ομάδες αυτού (κυρίως) ή οποιουδήποτε άλλου χώρου. Σε πολλές περιπτώσεις, η είσοδος σε τέτοιες ομάδες σημαίνει την αυτόματη και -τι ειρωνεία- αυτόβουλη μετατροπή του ατόμου σας σε άτομο μάζας και του εαυτού σας σε «μέλος» (συνήθως από τη μέση και κάτω) ξένου σώματος. Αυτοακυρώνετε έτσι το δικαίωμα αυτοδιάθεσης σας και ανοίγετε τις πόρτες σε «άνωθεν» οδηγίες και παραγγέλματα. Όχι, δεν πρόκειται να σας «φάει» κανείς, δεν είναι αυτός ο κίνδυνος (σε μερικές απειροελάχιστες περιπτώσεις είναι κι αυτός) και στις περισσότερες από τις ομάδες αυτές είναι η βαρεμάρα που πρυτανεύει. Ο κίνδυνος είναι να βρεθείτε να βολοδέρνετε στραβός, κουφός και αποβλακωμένος, μακριά απ' οτιδήποτε όμορφο και αληθινό. Αν παρ' όλα αυτά κρίνετε ότι αξίζει τον κόπο μια τέτοια κίνηση και ξέρετε καλά τι κάνετε, βεβαιωθείτε ότι στην ομάδα όπου εισέρχεστε η έμφαση βρίσκεται στα άτομα και όχι στην ομάδα και ότι οι κανόνες της ομάδας είναι από ελάχιστοι έως ανύπαρκτοι και από χαλαροί έως χιουμοριστικοί, μακριά από "κανονισμούς", "διαβαθμίσεις", "ινστρούκτορες",  "κατηχήσεις",  και "υποχρεώσεις" - περισσότερο κάτι σαν παρέα. Μια τέτοια παρέα είμαστε κι εμείς εδώ. Υπάρχει κάτι το ανείπωτα δυνατό και παράδοξα συναρπαστικό στις λέξεις "Ελεύθερος Άνθρωπος", και αμέτρητα θαύματα συμβαίνουν παντού γύρω σας την κάθε στιγμή. Αν αισθάνεστε την ανάγκη να ανήκετε κάπου, επιδιώξτε να ενταχθείτε στις τάξεις των Ελευθέρων Ανθρώπων. Ζήστε αυτό, όχι τις κάθε είδους χαβούζες.

 

Αμφισβητείστε όλα τα παραπάνω κι εμάς μαζί.

 

Πάντως, παρ' ότι είμαστε αισιόδοξοι άνθρωποι και μαχητές από τη φύση μας, πιστεύουμε ότι η μάχη αυτή, τουλάχιστον σ' αυτό το επίπεδο, έχει χαθεί από καιρό.

 

Εδώ επικρατεί ένα όμορφο ηλιόλουστο απόγευμα. Το φως του ήλιου προσδίδει μια ζεστή πορτοκαλί απόχρωση σ' ό,τι αγγίζει, και μια απαλή αύρα περιτριγυρίζει τα περάσματα. Από κάπου κοντά ακούγεται μια όμορφη μουσική. Ώρα να ετοιμαζόμαστε.

 

Τους τυχόν άσχημους που κυκλοφορούν ακόμα εδώ μέσα τους παραπέμπουμε στην τελευταία λέξη του προηγούμενου μας μηνύματος.

 

Αρκετά με την ομφαλοσκόπηση, πάμε παρακάτω (παραπάνω).

 

05/09/2003

 


 

Στο τόπικ της διεύθυνσης http://www.esoterica.gr/forums/topic.asp?TOPIC_ID=1686 με τίτλο "Η βλασφήμια δεν έχει όρια", και επ' αφορμής σχολίου μας στις ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΜΑΪΟΥ 2003 της σελίδας της Πεντέλης, διαβάσαμε τα κάτωθι:

 

Η ομάδα ΙΡΑΝΟΝ (ποια ομάδα;) ● βλάσφημο κείμενο ● ζητημα ειναι αν πανε μια φορα στο μηνα στο βουνο ● κράξτε τους (κρα) ● καραγκιοζόγυφτοι ερευνητάδες του κ***λου (όπως λέμε, "κώλος τριών αστέρων") ● πρόκειται για τυπάκια που έχουν καβαλήσει το καλάμι πολύ άσχημα ● λές και έχουνε την αποκλειστικότητα ● βέβαια και είναι ανώνυμοι !!!! Η εύκολη λύση !!!! ● αυτό που θέλω να πω είναι ότι πλέον πίσω από το πρόσωπο της ανωνυμίας πολοί βρίσκουν τον τρόπο να βγάζουν προς τα έξω τα αποθημένα τους κατηγορώντας απλούς και αγνούς πολίτες (!!!!!!!) ● Αυτό το οποίο δείχνει οτι οι τυποι ειναι ψωναρες και εχουν καβαλησει το καλαμι, ειναι οτι δεν δινουν καν ενα εμαιλ επικοινωνιας γιατι οπως λενε, δεν επιθυμουν επικοινωνια με το κοινο, δηλαδη με εμας τους κοινους ανθρωπους ● Δηλαδη ολες οι αλλες σελιδες περι Πεντελης θα επρεπε να εχουν φωτογραφιες απο αγκινάρες και αβοκάντο και να αναφερονται στο πως μπορουμε καλυτερα να φτιαξουμε μουσακα; (το μουσακά, πάντως, τον έχουμε χρησιμοποιήσει εμείς σε κείμενο μας, σας προκαλούμε να βρείτε δικό σας φαγητό) ● ξανακράξτε τους (κρα κρα) ● Και εγώ που νόμιζα ότι μόνο η Στεφανίδου ψάχνει για "ειδήσεις"... Είναι προφανές ότι επειδή οι πληροφορίες τους έχουν αρχίσει να στερεύουν είπαν να ασχοληθούν με τους άλλους... ● Στο διαδικτυακό τους serf λοιπόν βρήκαν το esoterica (Το ήξεραν ήδη δηλαδή αλλά ποτέ δεν μπαίνουν εκούσια γιατί δεν αντέχουν στη θέα του ΤΕΛΕΙΟΥ). (ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου, γρήγορα!) ● Συνεπώς και εάν οι "κύριοι" του iranon θεωρούν τους εαυτούς φύλακες της περιοχής και γνώστες,ΤΟΥΣ ΠΡΟΚΑΛΩ ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ,να παραθέσουν τα πρακτικά στοιχεία που έχουν για την περιοχή (επιστημονικώς τεκμηριωμένα) και ας αφήσουν τους υπερφίαλους χαρακτηρισμούς περί των ατόμων τους. (έφτασεεεεεεειιι) ● Αμφιβάλω εάν έχουν το παραμικρό στοιχείο (που να αξίζει ο κόπος!!) γύρω από την περιοχή. (!)

 

Και το κερασάκι στην τούρτα από τον δημιουργό του topic (περί βλασφημίας):

 

«Απο κει και περα το μονο που θελω να ζητησω απευθυνεται στην ομαδα ιρανον και ειναι να βαλει ενα εμαιλ επικοινωνιας στη σελιδα τους, γιατι δεν ειναι σωστο να κρυβεται καποιος πισω απο την ανωνυμια του ειδικα οταν θιγει ενα θεμα τοσο δυσκολο και απροβλεπτο οπως η Πεντελη.»

 

Στα παραπάνω γραφόμενα διακρίναμε το κόμπλεξ, την εμπάθεια, τον εγωισμό, τη ζήλια, την κακοήθεια, την ανοησία, την κοπαδοποίηση, την άγνοια, το φθόνο, το μίσος, την κουτοπονηριά. Τίποτα απ' αυτά δε μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς έχουμε συνηθίσει να διακρίνουμε τις παραπάνω ιδιότητες και ποιότητες σε πολλές δραστηριότητες των νεοελλήνων (ιδιαίτερα του δικού μας χώρου). Αυτό, όμως, που για άλλη μια φορά μας τρόμαξε πραγματικά ήταν η βία της τυφλής, παρανοϊκής μάζας.

 

Στο σημείο αυτό πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι:

 

Αν αισθάνεστε ότι η φρασεολογία και τα γραφόμενα μας είναι προσβλητικά, επιθετικά και σας ενοχλεί το ύφος μας...

 

Θεωρείτε ότι είμαστε υπερόπτες και την έχουμε δει κάπως...

 

Κρίνετε ότι το site είναι κατώτερο των προσδοκιών σας...

 

Έχετε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα μαζί μας...

 

...σας παρακαλούμε πολύ να βγείτε ΤΩΡΑ από το site και να μη μας ξαναεπισκεφθείτε.

 

Το site αυτό δημιουργήθηκε, μεταξύ άλλων, και από την αγάπη των συντελεστών του για την ομορφιά που υπάρχει γύρω μας, αθέατη για τα μυωπικά μας μάτια. Αυτή την ομορφιά ψάχνουμε να βρούμε, προσπαθώντας να ξεστραβωθούμε οι ίδιοι και επιχειρώντας να βοηθήσουμε άλλους που επιθυμούν να ανοίξουν τα μάτια τους για να την αντικρίσουν. Οι άσχημοι και οι ασχήμιες τους είναι εχθροί μας. Δε θέλουμε να τους κοιτάμε ούτε να μας κοιτάζουν. Το site αυτό δεν έχει ούτε counter, ούτε meta tags και δε βρίσκεται καταχωρημένο σε καμία search engine. Θεωρούμε ότι είναι ο αναζητητής που πρέπει να φτάσει στο site, κι όχι το site σ' αυτόν. Δεν έχουμε καμία πρεμούρα να πείσουμε κανέναν ότι εμείς είμαστε οι καλοί και οι άλλοι είναι οι κακοί. Δε μας ενδιαφέρει να προσελκύσουμε νέους επισκέπτες, και καρφάκι δε μας καίγεται για το πόσοι μας επισκέπτονται. Για την ακρίβεια, το πακέτο στατιστικής ανάλυσης δείχνει ότι το site δέχεται κατά μέσο όρο 34 επισκέψεις καθημερινά. Ίσως είναι υπερβολικά πολλές. Θεωρούμε ότι οι «καλοί» είναι πάντα λίγοι. Όλοι εσείς οι άσχημοι πάρτε δρόμο. Στον κουτοπόνηρο συντάκτη του περί βλασφημίας topic απαντάμε ότι το e-mail του site και η ταυτότητα μας παραμένουν άγνωστα, ακριβώς για να προφυλασσόμαστε από την ασχήμια ηλιθίων σαν την αφεντιά του. Είναι η ύπαρξη ατόμων σαν κι αυτόν που μας εμποδίζει να δημοσιοποιήσουμε αρκετά απ' αυτά που θα μπορούσαμε να πούμε.

 

Για να τελειώνουμε:

 

 

 ΤΟ site ΑΥΤΟ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΕ ΝΟΗΜΟΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ ΑΤΟΜΑ.

 

 

Και για να μην κατηγορηθούμε ότι τόση ώρα υπεκφεύγουμε και δεν απαντάμε άμεσα...

 

Πανίβλακες κομπλεξικοί, στηλιτευτές της βλασφημίας, ξέρουμε ότι βρισκόμαστε κάτω από τα υψηλά σας στάνταρτς, γι' αυτό σας παρακαλούμε να μη μας ξαναεπισκεφτείτε. Δε σας γουστάρουμε, και η άποψη μας για 'σας και τους όμοιους σας συνοψίζεται στην παρακάτω ηχογράφηση.

 

Για σας, παιδιά.

 

Αν διαθέτετε έστω και ψήγματα αξιοπρέπειας και αυτοσεβασμού (πράγμα για το οποίο αμφιβάλουμε), θα αφήσετε εμάς τους αδαείς στα μαύρα σκοτάδια της άγνοιας μας και δε θα ξαναπατήσετε το ποντίκι σας εδώ.

 

Ουστ.

 

09/07/2003

 


 

Χε χε χε. Ώστε, σοβαρά τώρα, πιστεύατε ότι μουρλοί είμαστε μόνο εμείς που γράφουμε αυτά που γράφουμε και εσείς που κάθεστε και τα διαβάζετε, έ; Χε χε χε. Και ότι οι άλλοι άνθρωποι γύρω σας είναι φυσιολογικοί και εχέφρονες, έ; Και ότι κάποια θέματα συζητιούνται μόνο από "μυημένους" που συγκεντρώνονται σε μυστικές συνάξεις και μιλούν χαμηλόφωνα, έ; Χε χε χε. Κούνια που σας κούναγε. Ιδού η πρώτη σειρά τουριστικών οδηγών με «μυστηριώδεις» τοποθεσίες εντός της Ελλάδας, αναλυτικές οδηγίες και κατατοπιστικές πληροφορίες σχετικά με το "πού είναι το μυστήριο".

 

Βρε-βρε, η Σπηλιά.

 

Γραμμένοι εξ ολοκλήρου στα αγγλικά, οι οδηγοί αυτοί αποτελούν πολύτιμο βοήθημα προς βαρεμένους τουρίστες που σιχαίνονται ν' ακούν συνέχεια τα ίδια και τα ίδια για τα μάρμαρα του Παρθενώνα και για τις ελληνικές ακρογιαλιές. Ο Βρετανός συγγραφέας John L. Tomkinson, παρότι δεν έχει κάνει τίποτα περισσότερο από το να συγκεντρώσει και να συρράψει ιστορίες, οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν κατά κόρον δημοσιευθεί και συζητηθεί από το ανάλογο ελληνικό κοινό, καταφέρνει ωστόσο να δημιουργήσει ένα σύνολο ελκυστικό και ενδιαφέρον για τον ξένο επισκέπτη, κατά πολύ σοβαρότερο αρκετών αντίστοιχων ελληνικών εντύπων. Μέχρι στιγμής έχουν κυκλοφορήσει οι οδηγοί "Attica", "Athens: the City" και "Athens: the Suburbs", ενώ ετοιμάζονται οδηγοί και για τις Κυκλάδες, την Κόρινθο, τα Μέγαρα, καθώς και τα νησιά του Σαρωνικού. Να δείτε που σε λίγα χρόνια έξω από τη σπηλιά της Πεντέλης θα υπάρχει καντίνα με σουβλάκια και πλανόδιοι πωλητές που θα πουλάνε "άκρως απόρρητους" χάρτες με όλα τα μυστηριώδη σημεία της περιοχής.

 

Η σειρά των οδηγών εκδίδεται από τις εκδόσεις "Ανάγνωσις". Το συγκεκριμένο βιβλίο το βρήκαμε στο αγγλόφωνο βιβλιοπωλείο "Compendium".

 

03/07/2003

 


 

Καλά, καλά, το ξέρουμε. Αργήσαμε πολύ να ενημερώσουμε το site και, ναι, η σελίδα της Αθήνας δεν προχώρησε ακόμη. Γι' αυτά, όπως και για πολλά άλλα, ευθύνονται ως γνωστό η CIA, το Βατικανό, η διεθνής Μασονία και οι Εβραίοι. Σκοπεύουμε, πάντως, να προχωρήσουμε σύντομα σε νέα και ανεξερεύνητα πεδία. Promise...

 

20/03/2003

 


 1